header trap hoek
 
schets met vier trapeziums en vier 3d hoeken.                                      terug naar de inleiding<\div>
 
de schets maakt gebruik van de objectmethodes van de superclass:  "Vormen" en objecten van de subclasses:  "Hoek3d_na2n""Trap_2nn""Rechthoek"   en  "Ruitjes"
 
bekijk de draaiende     hoeken en trapeziums         Met toets "1" wordt het ruitjespatroon ingeschakeld, met toets "2" wordt dit weer uitgeschakeld.             
 
 

Vormen [] vorm;  
 
boolean aan = false;  
Ruitjes ruitjespap;  
 
void setup() {   
//  fullScreen();   
  size(780, 560);   
  float x = width/2;   
  float y = height/2;   
  float n = height/10;  
  float hn = sqrt(3*n*n/4);  
  vorm = new Vormen[10];  
  ruitjespap = new Ruitjes(n,x,y);  
  vorm[0] = new Trap_2nn(n, 1, x,   y-(n/2+hn), 180, color(255, 255, 0, 100));   
  vorm[1] = new Trap_2nn(n, 7, x,   y-(n/2+hn), 180, color(255, 0, 0, 100));   
  vorm[2] = new Trap_2nn(n, 7, x,   y+n/2+hn,     0, color(0, 0, 255, 100));   
  vorm[3] = new Trap_2nn(n, 1, x,   y+n/2+hn,     0, color(0, 255, 0, 100));   
  vorm[4] = new Rechthoek(n,n, 0, x-n, y,         0, color(0,255,0, 100));    
  vorm[5] = new Rechthoek(n,n, 0, x+n, y,         0, color(255,255,0,100));     
    
  vorm[6] = new Hoek3d_na2n(n, 6, x-2*n, y-(n/2+hn), 135,    
  color(255,0,0,50), color(0,255,0,100), color(0,0,255,100), color(255,255,0,100), color(255,0,255,100));    
     
  vorm[7] = new Hoek3d_na2n(n, 2, x+2*n, y-(n/2+hn), -135,    
  color(255,0,0,50), color(0,255,0,100), color(0,0,255,100), color(255,255,0,100), color(255,0,255,100));    
     
  vorm[8] = new Hoek3d_na2n(n, 2, x-2*n, y+n/2+hn, 45,    
  color(255,0,0,50), color(0,255,0,100), color(0,0,255,100), color(255,255,0,100), color(255,0,255,100));    
     
  vorm[9] = new Hoek3d_na2n(n, 6, x+2*n, y+n/2+hn, -45,    
  color(255,0,0,50), color(0,255,0,100), color(0,0,255,100), color(255,255,0,100), color(255,0,255,100));    
}  
  
  void draw() {   
  background(#E6FBFF);   
   
  for (int i = 0; i< 10; i++)   
  {   
  vorm[i].display();   
  }   
    
  vorm[6].dpRotLi(vorm[6]);  
  vorm[7].dpRotRe(vorm[7]);  
    
  vorm[8].dpRotRe(vorm[8]);  
  vorm[9].dpRotLi(vorm[9]);  
    
  vorm[0].dpRotRe(vorm[0]);  
  vorm[1].dpRotLi(vorm[1]);  
    
  vorm[2].dpRotLi(vorm[2]);  
  vorm[3].dpRotRe(vorm[3]);  
    
   if (key == '1' || aan ) {           
     ruitjespap.display();  
     for (int i = 0; i < 10; i++)  
  {  
     vorm[i].dpAan();  
  }  
     aan = true;  
}  
    
  if (key == '2' && aan ) {           
     aan = false;  
  }  
}  
  void keyPressed() {       
   if (key == 's') {      
    noLoop();      
  }       
   if (key == 'r') {         
    loop();      
  }      
 }