hoeken 01

 hoeken 02

 

hoeken 03

 

Schets met roterende hoeken                              terug naar de inleiding

Bekijk de roterende hoeken

De schets maakt gebruik van de classes Hoek_n2n,    Hoek_n3n,   Hoek_n4n   en  de superclass  Vormen

 

Vormen [] vorm;  
 
void setup() {   
  size(780, 560);   
  //fullScreen();   
  float x = width/2;   
  float y = height/2;   
  float n = height/12;   
  float a = sqrt(2*n*n);   
  vorm = new Vormen[6];  
  vorm[0] = new Hoek_n2n(n, 4, x,       y,      0, color(255, 0, 0, 100));  
  vorm[1] = new Hoek_n2n(n, 4, x,       y,    180, color(0, 0, 255, 100));  
  vorm[2] = new Hoek_n4n(n, 4, x-1.5*a, y-a/2,-90, color(0, 255, 100, 100));  
  vorm[3] = new Hoek_n4n(n, 4, x+1.5*a, y-a/2, 90, color(0, 255, 0, 100));  
  vorm[4] = new Hoek_n3n(n, 6, x+a,     y+a,    0, color(255, 0, 200, 100));  
  vorm[5] = new Hoek_n3n(n, 2, x-a,     y+a,    0, color(150, 100, 50, 100)); 
}   
 
void draw() {   
  background(#E6FBFF);   
  //assenstelsel   
  stroke(255, 0, 0);   
  line (width/2, 0, width/2, height);   
  line(0, height/2, width, height/2);   
  stroke(0);    
 
  for (int i = 0; i < 6; i++)  
  {  
    vorm[i].display(); 
  }   
  vorm[2].dpRotRe(vorm[2]);    
  vorm[3].dpRotLi(vorm[3]);    
  vorm[4].dpRotRe(vorm[4]);  
  vorm[5].dpRotLi(vorm[5]);  
  vorm[0].neerEnOp(); 
  vorm[1].opEnNeer(); 
}   
 
void keyPressed() {      
  if (key == 's') {     
    noLoop(); 
  }    
 
  if (key == 'r') {        
    loop(); 
  } 
}