Schets met roterende hoeken terug naar de inleiding
Bekijk de roterende hoeken
De schets maakt gebruik van de classes Hoek_n2n, Hoek_n3n, Hoek_n4n en de superclass Vormen
Vormen [] vorm;
void setup() {
size(780, 560);
//fullScreen();
float x = width/2;
float y = height/2;
float n = height/12;
float a = sqrt(2*n*n);
vorm = new Vormen[6];
vorm[0] = new Hoek_n2n(n, 4, x, y, 0, color(255, 0, 0, 100));
vorm[1] = new Hoek_n2n(n, 4, x, y, 180, color(0, 0, 255, 100));
vorm[2] = new Hoek_n4n(n, 4, x-1.5*a, y-a/2,-90, color(0, 255, 100, 100));
vorm[3] = new Hoek_n4n(n, 4, x+1.5*a, y-a/2, 90, color(0, 255, 0, 100));
vorm[4] = new Hoek_n3n(n, 6, x+a, y+a, 0, color(255, 0, 200, 100));
vorm[5] = new Hoek_n3n(n, 2, x-a, y+a, 0, color(150, 100, 50, 100));
}
void draw() {
background(#E6FBFF);
//assenstelsel
stroke(255, 0, 0);
line (width/2, 0, width/2, height);
line(0, height/2, width, height/2);
stroke(0);
for (int i = 0; i < 6; i++)
{
vorm[i].display();
}
vorm[2].dpRotRe(vorm[2]);
vorm[3].dpRotLi(vorm[3]);
vorm[4].dpRotRe(vorm[4]);
vorm[5].dpRotLi(vorm[5]);
vorm[0].yDownUp();
vorm[1].yUpDown();
}
void keyPressed() {
if (key == 's') {
noLoop();
}
if (key == 'r') {
loop();
}
}