Animatie met pentomino "U", "F" en achthoeken                      terug naar de inleiding

 

De schets maakt gebruik van objecten van de classes  "U""F" , achthoek  "Vhoek_na4",   en de superclass   "Vormen"

Bekijk de  "U" , "F" achthoeken animatie

 

 

Vormen [] vorm;  
  
void setup() {  
  
  size(780, 560);  
 // fullScreen();  
  float x = width/2;  
  float y = height/2;  
  float n = height/12;  
  vorm = new Vormen[10]; 
  vorm[0] = new Vhoek_na4(n*2, 0, x-3.5*n, y+n/2, 0, color(200, 255, 0, 50));   
  vorm[1] = new Vhoek_na4(n*2, 0, x+3.5*n, y+n/2, 0, color(142, 247, 166, 50));   
  vorm[2] = new U(n, 1, x-4*n, y, -90, color(200, 255, 0, 50));   
  vorm[3] = new U(n, 8, x-3*n, y,  90, color(200, 0, 0, 50));  
  vorm[4] = new U(n, 1, x+3*n, y, -90, color(0, 0, 255, 50));   
  vorm[5] = new U(n, 8, x+4*n, y,  90, color(0, 100, 0, 50));   
  vorm[6] = new F(n,0, 7, x-4*n, y+n, 0, color(200, 255, 0, 50));   
  vorm[7] = new F(n,1, 4, x-3*n, y+n, 0, color(200, 0, 0, 50));    
  vorm[8] = new F(n,0, 7, x+3*n, y+n, 0, color(0, 0, 255, 50));  
  vorm[9] = new F(n,1, 4, x+4*n, y+n, 0, color(0, 100, 0, 50));  
}  
  
void draw() {  
  background(#E6FBFF);  
   for (int i = 0; i < 10; i++)   
  {   
  vorm[i].display();     
  }   
   
  vorm[0].dpRotLi(vorm[0]);  
  vorm[1].dpRotRe(vorm[1]);  
  vorm[2].dpRotLi(vorm[2]);  
  vorm[3].dpRotRe(vorm[3]); 
  vorm[4].dpRotLi(vorm[4]);  
  vorm[5].dpRotRe(vorm[5]); 
  vorm[6].dpRotRe(vorm[6]);  
  vorm[7].dpRotLi(vorm[7]); 
  vorm[8].dpRotRe(vorm[8]);  
  vorm[9].dpRotLi(vorm[9]); 
}  
void keyPressed() {         
  if (key == 's') {        
    noLoop();    
  }       
    
  if (key == 'r') {  
    loop();    
  }    
}