zeshoek "Vhoek_n2a4" ga naar de draaiende zeshoeken terug naar de inleiding
De zeshoek bestaat uit 2 zijden n. en 4 zijden a = sqrt(2*n*n)
argumenten van de constructor: 1) grootte n, 2) d draaipunt 3) x positie van het draaipunt, 4) y positie van het draaipunt 5) hoek, 6) kleur
class Vhoek_n2a4 extends Vormen {
Vhoek_n2a4(float n_, int d_, float x_, float y_, float hoek_, color c1_) {
super();
n = n_; d = d_; x = x_; y = y_;
hoek = hoek_;c1 = c1_;
}
void display() {
fill(c1);
// strokeWeight(2);
pushMatrix();
translate(x, y);
rotate(radians(hoek));
beginShape();
if (d == 0) {vertex(-n/2,n); vertex(-1.5*n,0); vertex(-n/2,-n);
vertex(n/2,-n); vertex(1.5*n,0); vertex(n/2,n);}
if (d == 1) {vertex(0,0); vertex(-n,-n); vertex(0,-2*n);
vertex(n,-2*n); vertex(2*n,-n); vertex(n,0);}
if (d == 2) {vertex(n,n); vertex(0,0); vertex(n,-n);
vertex(2*n,-n); vertex(3*n,0); vertex(2*n,n);}
if (d == 3) {vertex(0,2*n); vertex(-n,n); vertex(0,0);
vertex(n,0); vertex(2*n,n); vertex(n,2*n);}
if (d == 4) {vertex(-n,2*n); vertex(-2*n,n); vertex(-n,0);
vertex(0,0); vertex(n,n); vertex(0,2*n);}
if (d == 5) {vertex(-2*n,n); vertex(-3*n,0); vertex(-2*n,-n);
vertex(-n,-n); vertex(0,0); vertex(-n,n);}
if (d == 6) {vertex(-n,0); vertex(-2*n,-n); vertex(-n,-2*n);
vertex(0,-2*n); vertex(n,-n); vertex(0,0);}
if (d == 7) {vertex(-n/2,0); vertex(-1.5*n,-n);vertex(-n/2,-2*n);
vertex(n/2,-2*n);vertex(1.5*n,-n); vertex(n/2,0);}
if (d == 8) {vertex(-n/2,2*n);vertex(-1.5*n,n); vertex(-n/2,0);
vertex(n/2,0); vertex(1.5*n,n); vertex(n/2,2*n);}
endShape(CLOSE);
popMatrix();
}
}
schets met 8 roterende zeshoeken