2na draaip 6 4 7

 

2nb 1 3 6 5 rotatie

 

cirkels 9

 

3naRe 90 45 gr

 

Code van de superclass "Vormen"               terug naar de inleiding
 

class Vormen { 
  float nx;float ny; float n; 
  int d; 
  float x;float y;   
  float hoek;  color c1;  color c2;  color c3;  color c4;  color c5; 
  float s; 
  float snelhOpEnNeer = 1; 
 
  Vormen() { 
  } 
 
  void display() { 
  }   
   
  void dpRotRe(Vormen obj) { 
    obj.hoek = obj.hoek + 0.5;     
  }  
   
   void dpRotLi(Vormen obj) { 
    obj.hoek = obj.hoek - 0.5;     
  }  
 
  void stappenRe(Vormen obj) {    
  int snelh = 100; 
  int h = 45; 
  obj.hoek = obj.hoek; 
  if (frameCount == 1*snelh) obj.hoek = obj.hoek+h; 
  if (frameCount == 2*snelh) obj.hoek = obj.hoek+h; 
  if (frameCount == 3*snelh) obj.hoek = obj.hoek+h; 
  if (frameCount == 4*snelh) obj.hoek = obj.hoek+h; 
  if (frameCount == 5*snelh) obj.hoek = obj.hoek+h; 
  if (frameCount == 6*snelh) obj.hoek = obj.hoek+h; 
  if (frameCount == 7*snelh) obj.hoek = obj.hoek+h; 
  if (frameCount == 8*snelh) obj.hoek = obj.hoek+h; 
  if (frameCount == 9*snelh) obj.hoek = obj.hoek+h; 
  if (frameCount == 10*snelh) frameCount = 0; 
  } 
   
   void stappenLi(Vormen obj) {    
  int snelh = 50; 
  int h = 45; 
  obj.hoek = obj.hoek; 
  if (frameCount == 1*snelh) obj.hoek = obj.hoek-h; 
  if (frameCount == 2*snelh) obj.hoek = obj.hoek-h; 
  if (frameCount == 3*snelh) obj.hoek = obj.hoek-h; 
  if (frameCount == 4*snelh) obj.hoek = obj.hoek-h; 
  if (frameCount == 5*snelh) obj.hoek = obj.hoek-h; 
  if (frameCount == 6*snelh) obj.hoek = obj.hoek-h; 
  if (frameCount == 7*snelh) obj.hoek = obj.hoek-h; 
  if (frameCount == 8*snelh) obj.hoek = obj.hoek-h; 
  if (frameCount == 9*snelh) obj.hoek = obj.hoek-h; 
  if (frameCount == 10*snelh) frameCount = 0; 
  } 
  
  void draaienRe() {     
    s = s + 2;  
    rotate(radians(s)); 
    if (s > 360) s = 0; 
  }   
  void draaienLi() {     
    s = s - 0.5;  
    rotate(radians(s)); 
  } 
 
  void opEnNeer() {   
    y = y - snelhOpEnNeer;   
    if ((y < 100) || (y > height)) {   
      snelhOpEnNeer = snelhOpEnNeer* -1; 
    } 
  } 
  void neerEnOp() {   
    y = y + snelhOpEnNeer;   
    if ((y < 100) || (y > height)) {   
      snelhOpEnNeer = snelhOpEnNeer* -1; 
    } 
  } 
}