animatie met 12 rechthoeken
Met de "s" of "S" toets stopt en met elke andere  toets starten de bewegingen weer, met de "d" of "D" toets kan je een afbeelding van de animatie downloaden.
 

 p5.js schetsen en classes die gebruik maken van de superclass "Vormen".             terug naar de startpagina

Alle schetsen maken gebruik van de superclass vormen
In p5.js gaat de data van het object naar de sub of child class waarbij dit object alle methodes
in de super of parent classs kan gebruiken.
Het is dan ook niet nodig om in de superclass lege methodes aan te maken.
Alleen de voor de superclass noodzakelijke variabelen gaan van de child naar de superclass.

In processing.js gaat de data van het object eerst naar de parent of superclass en daarna naar de child class.

Schetsen 1 "animatie met 12 rechthoeken en 8 "8 achthoeken" zijn mooie voorbeelden van header animaties

toevoeging op de knoppen
(t)  De afbeelding wordt als deels transparante png afbeelding gedownload 

(k) De draaipunten zijn met knoppen te veranderen

   schetsen               gebruikte subclasses  
1 animatie met 12 rechthoeken   "Rechthoek"  
2 3d animatie met 12 parallellogrammen   "Paral3d"  
3 stelling van Pythagoras   "Rechthoek"  
4 drie Lindemayer boomjes   "Text"  
5 3 pentominos "T" , Drieh_nh en Ellips (t) (k)   "T" , "Drieh_nh" , "Ellips"  
6 animatie met random veranderen draaipunten    "T" , "Drieh_nh en "Ellips  
7 8 hoeken en 16 trapeziums (t)   "Hoek_n3n" en "Trap_3nan"  
8 animatie met random veranderen draaipunten   "Hoek_n3n" en "Trap_3nan"  
9 8 achthoeken (t)   "Vhoek_na4"  
10 hoeken , rechthoeken , driehoeken animatie    Hoek_n4n , Rechthoek , Drieh_an