header

schets met een roterende alien                                      terug naar de inleiding

Bekijk de roterende aliens in de li bovenhoek

De schets maakt gebruik  van de class Aliens en Ruitjes

 

 

Aliens vreemd0; 
Aliens vreemd1; 
Aliens vreemd2; 
Ruitjes ruiten; 
 
float x;  
float y; 
float nx;  
float ny;  
float i; 
//Omdat nu x, y, nx en ny in draw in translate komen moeten de variabelen 
//als global worden gedeclareerd!
//  fullScreen(); 
  size(960, 540); 
void setup() { 
  x = width/2;  
  y = height/2; 
  nx = height/30;  
  ny = height/30;  
  ruiten =  new Ruitjes(x, y, nx); 
  vreemd0 = new Aliens(0, 0, nx, ny/3, 4, color(#D34DC4));  
  vreemd1 = new Aliens(x-8*nx, y, 3*nx, ny, 2, color(#89A8E5));  
  vreemd2 = new Aliens(x+10*nx, y, nx, ny, 1, color(#49DE33)); 
} 
 
void draw() { 
  background(#E6FBFF);  
   
  pushMatrix(); 
  translate(x-20*nx, y-10*ny); 
  rotate(radians(i)); 
  i++; 
  vreemd0.rectHoofd(); 
  vreemd0.lichaam(); 
  popMatrix(); 
   
  vreemd1.arcHoofd(); 
  vreemd1.lichaam(); 
  vreemd2.rectHoofd(); 
  vreemd2.lichaam(); 
  ruiten.ruitjespapier(); 
  vreemd2.heenEnTerug(); 
  vreemd1.opEnNeer(); 
} 
 
void keyPressed() {     
  if (key == 's') {    
    noLoop(); 
  }     
  if (key == 'r') {       
    loop(); 
  } 
}