inleiding object georienteerd programmeren met een class. terug naar de startpagina
De class staat onder de schets
structuur | structuur van een schets en class in OOP | |
de huizenfabriek | Een huizenfabriek met huis objecten van de class "Huis". | |
"Mondriaan" in OOP | Een "Mondriaan" gemaakt met objecten van de class "Vorm" | |
sterren en planeten | 2 sterren en 200 draaiende planeten als objecten van de class "Sphere" | |
dansende ballen | 10 ballen ,als objecten van de class "Ballen", die vanuit een at random positie gaan dansen | |
draaiende poppetjes | een eenvoudig voorbeeld met de class "Pop" met de poppetjes op ruitjespapier | |
mannen en vrouwen | de mannen bewegen heen en weer en worden groter en kleiner | |
Aliens op ruitjespapier | in deze schets de aliens gemaakt in het deel "statiche coderen" in een class gestopt | |
"Ruitjes" class | gewoon omdat ik niet zonder kan | |
cirkels en vierkanten | cirkels en vierkanten die in grootte variƫren, objecten van de class "DiamVar" | |
cirkels en vierkanten | variƫren in grootte en veranderen van kleur dit met de methode overlappen in de class "DiamVar" | |
sterren toegevoegd | cirkels en vierkanten met de class "DiamVar" en de class "Ster" toegevoegd | |
enkele classes | classes "VormCirkel en "Ster" met voorbeeld | |
rendering shapes | een random walker inspiratie met lijnen, cirkels en vierkantjes | |
partikel fontijnen | gemaakt met de ArrayList class en de enhanced for loop | |