cirkelvorm header

 

 

 

 

cirkelstraal blauweband = 2*n

cirkelstraal blauweband = 2*n
 
 
 
ellipseBlauw positie cirkel x as = m/2, ellipseGeel positie cirkel x as = m*1.5
 ellipseBlauw positie cirkel x as = m/2,
ellipseGeel positie cirkel x as = m*1.5
 
 
 
 
 
CirkelVorm schets met blauwe band in het centrum.
De schets maakt  gebruik van objecten van de class  "CirkelVorm"
 
 

CirkelVorm rechthoek;   
CirkelVorm ellipse1;   
CirkelVorm ellipse2; 
CirkelVorm rechthoek2;   
CirkelVorm ellipseGeel;   
CirkelVorm ellipseBlauw;  
CirkelVorm blauweband;  
void setup() {   
size(1000, 600, P3D);  
float n = height/15 ; 
float m = width/2; 
 
//Argumenten van de constructor:   
//1) vormlengte, 2) vormbreedte, 3) cirkelstraal, 4) start draaihoek, 5) draaisnelheid, 6)  positie cirkel x as,  
//7) rotatiemode, 8) aantal vormen, 9)  kleur.  
  
// rotatiemode: 1) assenstelsel, 2) x as, 3) y as 4) = Z as, dan moet de start draaihoek > 0 zijn  
 
//                              1    2    3    4   5  6  7  8            9  
 ellipseBlauw = new CirkelVorm(n/2, n/2,  4*n, 0,  0, m, 0, 10, color(0, 0, 255));  
 rechthoek    = new CirkelVorm(8*n, n/10, 4*n, 0, -1, m, 1, 20, color(255, 0, 0, 150));   
 rechthoek2   = new CirkelVorm(8*n, n/10, 4*n, 90, 1, m, 3, 20, color(255, 0, 0, 150));   
 ellipseGeel  = new CirkelVorm(n/2, n/2,  4*n, 0,  0, m, 0, 20, color(255, 255, 0));  
 blauweband   = new CirkelVorm(n*2, n*3,  4*n, 0,  0, m, 0, 40, color(0, 255, 255,100));  
}  
void draw() {   
 background(#E6FBFF);  
 pushMatrix();   
 rechthoek.rechthoek();   
 popMatrix();  
   
 pushMatrix();   
 blauweband.ellips();   
 popMatrix();  
 
 pushMatrix();   
 rechthoek2.rechthoek();   
 popMatrix();  
 
 pushMatrix();   
 ellipseGeel.ellips();   
 popMatrix();  
   
 pushMatrix();   
 ellipseBlauw.ellips();   
 popMatrix();  
} 
void keyPressed() {         
  
     
  if (key == 's') {  
    rechthoek.snelh = 0;  
    rechthoek2.snelh = 0;  
  }  
    
  if (key == 'r') {  
    rechthoek.snelh = 1; 
    rechthoek2.snelh = 1; 
  }  
  if (key == '2') {  
    rechthoek.snelh = -2;  
  }  
}