live coding inleiding. terug naar de startpagina
De visuals worden vaak, door een VJ (Visual Jockey), op dance events real time ontwikkeld
Door het gebruik van Hydra in p5.js wordt de 3D functionaliteit van p5.js toegevoegd bijv mbv de p5.js 3D primitieven.
De hydra functies zijn eigenlijk shaders (zie de rubriek shaders in glsl) deze shaders staan in hydra-synth.js vanaf regel 2165
Je kan mbv deze editor on line experimenteren en je kan de editor via github downloaden
De Bowser starten met http://localhost:5000
1 | negen simpele visuals in hydra | ||
2 | visual met box en buizen | ||
3 | tien visual met box en buizen | ||
4 | negen hydra webcam animaties | ||
5 | zelf gemaakte hydra functie | mixen op 2 boxen in p5.js | |
6 | zelf gemaakte hydra functie | palet op 2 boxen in p5.js | |
7 | vijf visuals met torus, sphere en parallellogrammen | ||
8 | Hydra functie rectpalet met cirkels en rechhoeken | met animatie zelf gemaakte hydra fucncties | |
9 | 3d pijlen sphere, boxen, torus en conus | ||
10 | live coding in de webeditor | van Olivia Jack | |
Als de schets in de head staat kan de foutmelding ontstaan dat een DOM element niet leesbaar is.
Als je de schets in de p5LIVE editor wilt laden moet hydra-synth.js in de schets staan als:
let libs = ['includes/libs/hydra-synth.js'];
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<script language="javascript"type="text/javascript"src="../lib/p5.min.js"></script>
<script language="javascript"type="text/javascript"src="../lib/hydra-synth.js"></script>
</head>
<body>
<script language="javascript"type="text/javascript"src="sketch.js"></script>
</body>
</html>