4 rechthoeken           terug naar de inleiding

De schets maakt gebruik van de class    "Rechth_9g_gk"    en de class   "Vormen"

bekijk de roterende rechthoeken

 

Vormen vorm0;   
Vormen vorm1;    
Vormen vorm2;  
Vormen vorm3; 
 
void setup() {    
 size(1000, 560);   
/// fullScreen(); 
  float x = width/2;    
  float y = height/2;    
  float n = height/4;  
  vorm0 = new Rechth_9g_gk(n, 1, 0, 9, x, y, 0, color(0)); 
  vorm1 = new Rechth_9g_gk(n, 1, 1, 9, x, y, 0, color(0)); 
  vorm2 = new Rechth_9g_gk(n, 1, 1, 9, x, y, 180, color(0)); 
  vorm3 = new Rechth_9g_gk(n, 1, 0, 9, x, y, 180, color(0)); 
   
}    
void draw() {    
  background(#E6FBFF);    
  //assenstelsel    
  stroke(255, 0, 0);    
  line (width/2, 0, width/2, height);    
  line(0, height/2, width, height/2);    
  stroke(0); 
  vorm0.display();    
  vorm1.display();   
  vorm2.display();  
  vorm3.display(); 
 
  vorm1.dpRotLi(vorm1);   
  vorm0.dpRotRe(vorm0);   
  vorm2.dpRotLi(vorm2);   
  vorm3.dpRotRe(vorm3); 
}   
 
void keyPressed() {      
  if (key == 's') {     
    noLoop(); 
  }    
 
  if (key == 'r') {        
    loop(); 
  } 
}