1) discoballIFS gecombineerd met tilingIFS |
2) greekIFS gecombineerd met foldinghexIFS |
dIFS formules combineren terug naar de inleiding
De dIFS formules in de laatste 3 tabs zijn niet te combineren met de formules in de eerste 8 tabs
De formules kunnen alleen met elkaar worden gecombineerd
De formules in de laatste dIFS tabs zijn alleen als extra, dus als tweede of derde formule, te gebruiken
voorbeelden van formules uit de eerste twee IFS kolommen gecombineerd met een formule uit de laatste IFS kolom
1) discoballIFS combineren met tilingIFS , deze formule in de laatste tab opzoeken
2) greekIFS combineren met foldinghexIFS geeft een extra dimensie aan de greekIFS buizen structuur
3) logspIFS combineren met Trans-KochIFS geeft een logaritmische spiraal met vervormingen tgv Trans-kochIFS
Gekozen kleur is "greenbluegold.m3l" met voor formula1 Lightmap = 15 waardoor de kleuren wat vlekkerig worden.
4) boxIFS combineren met Apollo3D-IFS.
Vorm formules zoals boxIFS, cylinderIFS of DiscoballIFS zijn goed te combineren met polyfold, Tiling of Apollo3D-IFS formules
5) boxIFS combineren met Menger1-IFS
Na calculate is alleen de box te zien het effect van Menger is niet te zien
CScale X = 1 --> 2.3 van Menger1-IFS zodat er boxen met Menger uit de boxIFS komen
stappenplan formule waarden
1) Menger1-IFS
Scale = 3 --> 3.55, CScale X = 1 --> 2.3, CScale Y = 1 --> 0.725, CScale Z = 0.5 --> 0.075
2) boxIFS
Scale = 2 --> 2.05, Z add = 0 --> 1.225, OTrap offset = 1 --> 0.75
3) In de navigator de box met de muis in het midden van het canvas plaatsen
4) gekozen kleur light "Crayons_Plus.m3l"
zes box afbeeldingen worden gebruikt in de A-Frame animatie "Fractalbox"
voorbeelden van het combineren van formules uit de eerste en tweede IFS kolom
PolyPyralIFS gecombineerd met de torusknoop KnotsIFS.
RandCubesIFS gecombineerd met hextgrid4IFS toont een rooster van buizen met random boxen
De kleur amazinghexgrids3.m3l (downloaden van de site Machina-Infinitum) met extra fog geeft een diepte effect
Het 3D effect wordt nog dieper door in
RandCubesIFS Scale = 2 --> 0.675
hextgrid4IFS Scale = 2 --> 1.575 en Z add = 0 --> -2.55
RandCubesIFS wordt ook gebruikt in de three.js fractalboxen animatie
De clipboard code na bewerking in de navigator, Ambient Shadow is, via Postprocessing, uitgeschakeld
Mandelbulb3Dv18{
g.....w....o0...w....2...............1.......s1E.....................cNaNaNa3U.E
................................OaNaNaNadz1........A./..................y.2...wD
...Uz6....kH..../M.0/.....E//...M.....E3.....QzIXLua2PqD/..........G0dkpXm1.....
./....kD12../..........wz.................................U0.....y1...sD...../..
.z1...sDrDpsZi7lqx1..........0....................kxHBSdPGgRz..........U........
.............QzIXLua2PrDU.....YQ0.............sD.6....sD..G.....................
.............oAnAt1...sD....z...........................................4....k1.
.....83iyz1.....6yzzfwzzz1.U..6.Y....61.........U0.y3k/...k6....H....M/1..EBNFT4
...U.0aZczDM6/nzisW9z1......0c..zrhe..UoK/nl2xvj6sM93P58izH...........U.8.UQgk0.
.wUmc2beYz1.dA8E5Exwz0..........N3V0.IRmt...R8Zc4xRczWHbG7eFT5wj..........E.Gc..
mcV0..kuvBTuCfuj.iySnbiney9..........2l28.EITs/............83yuedc8tz0.Ra9hwxv.k
/6V0.2FAZ.............klrlkCx9yj.6wTJHz2Vz1..UTVR..y3q/yzz/k.1A..1Ak.vzDsnwF.UDn
5VTzThdht0kaqaPiQs5y3q/.sLM5s1bTsLM5.UTVRUDlyVTVR..y3q/yMw5y3q/.sLM5snqTsLM5.UTV
RUDkzVTVR..y3q/y...y3q/bzz/k.1Akyz1yATomxzpaqaff................................
E....6E.F2E.....I....g....kNmJKNfZYFH/UQVZYFH/........................U1C...06U.
4MU/......UaNaNaNaNoz........k.EOaNaNaNady1.....................................
..............zD..................cB./.......C/E................................
.....................2.....3....7....MqPgFKOiRqPXFLG4B3.........................
....4MU/06U.....4M......................kz9..................E/E........I.2.....
...3./.......U.E........6.2........0./........zD........kz1.....................
...................sz...........}
{Titel: RandCubesIFS hextgrid4IFS}