dynamisch coderen terug naar de startpagina
In dynamisch geprogrammeerde schetsen kunnen vormen, dankzij de draw(); lus een bewegingspatronen uitvoeren.
een dynamische schets bestaat uit 4 delen.
1) Het declaratie deel waar je de globale variabelen plaats.
2) Het void setup() { } deel, waarin start functies worden uitgevoerd en variabelen een beginwaarde krijgen.
3) De teken lus, met code binnen de functie void draw() { }
4) Het deel waar je de (toets) functies plaats die in de tekenlus worden uitgevoerd.
4) Het deel waar je de (toets) functies plaats die in de tekenlus worden uitgevoerd.
schets "in de wolken" | schets met sinus vormig bewegende hor en vert diameter van ellipse in een for loop | |
enkele functies | met oa mouse, key, pushMatrix(), translate(), rotate en popMatrix functies | |
dansende bal | schets 1, met alle code in draw(), schets 2, met code in functies die in draw worden aangeroepen | |
poppetjes in draw(); | vier schetsen met bewegende poppetje, noodzaak om variabele als globaal te declareren aangetoond | |
poppetjes in een functie | drie schetsen met poppetjes in een functie met argumenten die in draw() worden aangeroepen | |
roterend poppetje | schets met roterend poppetje, gebruik van translate(), pushMatrix(), popMatrix() en rotate() | |
roterende bloem | tijdens de rotatie verandert de kleur | |
bewegende alien | de alien beweegt heen en weer en wordt groter en kleiner | |
poster met nx en ny | poster met ruitjespapier | |
poster in de wolken | in de wolken met ruitjespapier | |
poster met y rotaties | poster "in de wolken" met y rotaties | |
sin cos bewegingen | ellipsen maken sinus en cosinusvormige bewegingen rond vierkant | |
"Ruitjes" class | gewoon omdat ik niet zonder kan |