Met de "s" toets stopt, en met de "r" toetst start de animatie. Met de "d" toets kan je een afbeelding van de animatie downloaden
Bezier Quadratic Quadratic Quadratic animatie
Een animatie met drie gekoppelde Quadratic curven. terug naar de inleiding ga naar de animatie in fullScreen():
In de animatie zijn de snelheden xa2Re en xa2Li verdubbeld
De schets maakt gebruik van de class "Bezier3Quadr" zie curven classes en de superclass "Curven"
Object1 is samengesteld mbv de Bezier quadratic quadratic quadratic curve constructor creator.
Bekijk de animatie in fullScreen(): . Met de "s" toets stopt, en met de "r" toetst start de animatie.
Curven object1;
Curven object2;
Curven object3;
Curven object4;
void setup() {
fullScreen();
float x = width/2;
float y = height/2;
float n = height/25;
//ankerpunten: a1=rood, a2=groen, a3=blauw a4=lichtblauw
object1 = new Bezier3Quadr(x-15*n,y-10*n, x-20*n,y, x-7*n,y-7*n, x-15*n,y-10*n,
//controlepunten: c1=geel, c2=paars,c3=lichtgroen
x-5*n,y, x,y-5*n, x-15*n,y,
color(247, 63, 35, 100));
//ankerpunten: a1=rood, a2=groen, a3=blauw a4=lichtblauw
object2 = new Bezier3Quadr(x-15*n,y+10*n, x-20*n,y, x-7*n,y+7*n, x-15*n,y+10*n,
//controlepunten: c1=geel, c2=paars, c3=lichtgroen
x-5*n,y, x,y+5*n, x-15*n,y,
color(150, 17, 150, 100));
//ankerpunten: a1=rood, a2=groen, a3=blauw a4=lichtblauw
object3 = new Bezier3Quadr(x+15*n,y+10*n, x+20*n,y,x+7*n,y+7*n, x+15*n,y+10*n,
//controlepunten: c1=geel, c2=paars, c3=lichtgroen
x+5*n,y, x,y+5*n, x+15*n,y,
color(150, 255, 0, 100));
//ankerpunten: a1=rood, a2=groen, a3=blauw a4=lichtblauw
object4 = new Bezier3Quadr(x+15*n,y-10*n, x+20*n,y, x+7*n,y-7*n, x+15*n,y-10*n,
//controlepunten: c1=geel, c2=paars, c3=lichtgroen
x+5*n,y, x,y-5*n, x+15*n,y,
color(50, 227, 213, 100));
}
void draw() {
background(#E6FBFF);
object1.display();
object1.xa2Li();
object1.xya3LiBo();
object1.xa4Li();
object1.xa1Li();
object2.display();
object2.xa2Li();
object2.xya3LiOn();
object2.xa4Li();
object2.xa1Li();
object3.display();
object3.xa2Re();
object3.xya3ReOn();
object3.xa4Re();
object3.xa1Re();
object4.display();
object4.xa2Re();
object4.xya3ReBo();
object4.xa4Re();
object4.xa1Re();
}
void keyPressed() {
if (key == 's') {
noLoop();
}
if (key == 'r') {
loop();
}
}