boxen met h half n

 

 

 

 

 

header tekenen

inleiding 3d vormen met classes van boxen, hoekbalken en voorbeelden.

 

De classes maken, voor de bewegingsmethodes, gebruik van de  Super class "Vormen"

Door op een knop met de class naam te klikken zie je de code die je in je processing editor kan plakken.
 
Alle vormen in de classes staan in het (0,0) punt.  De x en y waarden van de constructor komen in de class in translate();
Voor iedere vorm wordt een pushMatrix(); en popMatrix(); uitgevoerd.
 
    classes van boxen en hoekbalken   voorbeelden  
        box met ruit als top: "Box"                                                                                
    box met vierkant als top: "Box_nh"      
    "Box_4naRe"   vier hoekbalken en vier boxen  
    "Box_4naLi"      
    hoekbalk "Hoek3d_na2n"   trapeziums en hoekbalken "hoek3d_na2n"  
    hoekbalk "Hoek3d_na3n"      
    hoekbalk "Hoek3d_na4n"   vier hoekbalken en acht boxen  
 
Voorbeelden met boxen
 
Box   drie boxen en tien ruiten   onmogelijke driehoek met boxen                           
             
Box_nh   
  animatie met acht boxen   boxen met hoek3d animatie    
    vier boxen vormen een acht en tienhoek        
Boxr   Boxen in driehoekformatie   schets in "OOP met class"