inleiding 3d vormen met classes van boxen, hoekbalken en voorbeelden. terug naar de startpagina
De classes maken, voor de bewegingsmethodes, gebruik van de Super class "Vormen"
Door op een knop met de class naam te klikken zie je de code die je in je processing editor kan plakken.
Alle vormen in de classes staan in het (0,0) punt. De x en y waarden van de constructor komen in de class in translate();
Voor iedere vorm wordt een pushMatrix(); en popMatrix(); uitgevoerd.
capture
Van de schetsen, met een "C" voor de knoppen, kan je een video maken
De schetsen maken gebruik van de door tapioca24 ontwikkelde lib:
Door de lib in index.html te plaatsen werkt de capture en kan je WebM, GIF, mp4, PNG en JPG maken en downloaden.
Ga voor alle info naar zijn NPM kanaal
Voorbeelden met boxen in p5.js
Box | drie boxen en tien ruiten | onmogelijke driehoek met boxen | penrose driehoek | |||
Box_nh |
"C" | animatie 1 met acht boxen | animatie 2 met acht boxen | |||
vier boxen | "C" | acht boxen en acht hoekbalken | ||||
Boxr | Boxen met ruit in driehoeksformatie | schets in "OOP met class" | ||||