animatie 2 met acht boxen "Box_nh" (box met vierkant als top) terug naar de inleiding
ga naar de roterende boxen
In deze animatie selecteer je met toetsen 1 t/m 9 verschillende draaipunten.
met de "s" toets stopt, en met iedere andere toets start de animatie
Door bepaalde toetscombinaties, van de toetsen 2 t/m 9, te kiezen verandert het rotatiebeeld, zo kan je 256 rotatie beelden maken.
Toets 1 hetsteld de oorspronkelijke instelling (is de resetknop)
zie animatie 1 met acht boxen "Box_nh " waar met de toetsen de boxen in x richting verplaatsen.
De schets maakt gebruik van objecten van de class "Box_nh" en van de superclass "Vormen"
Vormen [] vorm;
int dp1 = 6; int dp2 = 6; int dp3 = 6; int dp4 = 6;
int dp5 = 6; int dp6 = 6; int dp7 = 6; int dp0 = 6;
void setup() {
size(780, 560);
float x = width/2;
float y = height/2;
float n = height/10;
float h = sqrt(2*n*n);
int cb1 = color(255, 0, 0, 50);
int cb2 = color(0, 255, 0, 100);
int cb3 = color(0, 0, 255, 100);
vorm = new Vormen[8];
vorm[0] = new Box_nh(n*2, h, dp1, x, y, 0, color(cb1), color(cb2), color(cb3));
vorm[1] = new Box_nh(n*2, h, dp2, x, y, 0, color(cb1), color(cb2), color(cb3));
vorm[2] = new Box_nh(n*2, h, dp3, x+n, y, 0, color(cb1), color(cb2), color(cb3));
vorm[3] = new Box_nh(n*2, h, dp4, x-n, y, 0, color(cb1), color(cb2), color(cb3));
vorm[4] = new Box_nh(n*2, h, dp5, x, y, 180, color(cb1), color(cb2), color(cb3));
vorm[5] = new Box_nh(n*2, h, dp6, x, y, 180, color(cb1), color(cb2), color(cb3));
vorm[6] = new Box_nh(n*2, h, dp7, x-n, y, 180, color(cb1), color(cb2), color(cb3));
vorm[7] = new Box_nh(n*2, h, dp0, x+n, y, 180, color(cb1), color(cb2), color(cb3));
}
void draw() {
background(#E6FBFF);
for (int i = 0; i < 8; i++)
{
vorm[i].display();
}
if (key == 's') {
}
else
{
vorm[0].dpRotRe(vorm[0]);
vorm[1].dpRotLi(vorm[1]);
vorm[2].dpRotRe(vorm[4]);
vorm[3].dpRotLi(vorm[5]);
vorm[4].dpRotLi(vorm[3]);
vorm[5].dpRotRe(vorm[2]);
vorm[6].dpRotRe(vorm[6]);
vorm[7].dpRotLi(vorm[7]);
}
}
void keyPressed() {
if (key == '1') {
dp1 = 6; dp2 = 6; dp3 = 6; dp4 = 6; dp5 = 6; dp6 = 6; dp7 = 6; dp0 = 6;
setup();
}
if (key == '2') {
dp1 = 1;
setup();
}
if (key == '3') {
dp2 = 2;
setup();
}
if (key == '4') {
dp3 = 3;
setup();
}
if (key == '5') {
dp4 = 4;
setup();
}
if (key == '6') {
dp5 = 5;
setup();
}
if (key == '7') {
dp6 = 6;
setup();
}
if (key == '8') {
dp6 = 7;
setup();
}
if (key == '9') {
dp0 = 0;
setup();
}
}